Zalogowany jako: gość

Forum

Wątek: Brak możliwości zakupu biletów w pociągu w czasie pandemii

Wróć do listy wątków

1 z 1

1 z 19: Lowca_Androidow

W ostatnim czasie do Polskiego Związku Niewidomych wpłynęło wiele skarg od osób niewidomych, które dotyczyły braku możliwości zakupu biletu u konduktora w pociągu. Dlatego też skierowaliśmy pismo do PKP Intercity i poprosiliśmy o wyjaśnienie, dlaczego dochodzi do takich sytuacji.
17 września otrzymaliśmy odpowiedź od spółki PKP Intercity. W związku z COVID-19 (przejściowe warunki) przewoźnik wprowadził ograniczenia przewozu pasażerów. PKP Intercity ograniczyło zakres świadczonych usług – ustanowiło limit liczby osób podróżujących jednocześnie pociągiem. Obecnie wynosi on 100% liczby foteli znajdujących się w pojeździe. Obowiązkowa rezerwacja miejsc siedzących w pociągach PKP Intercity dotyczy wszystkich pasażerów, w tym z niepełnosprawnością. Spółka sprzedaje bilety wyłącznie ze wskazaniem miejsca siedzącego. W przypadku braku wolnych miejsc podróżny musi wybrać inny pociąg. Jeśli nie można kupić biletu ze wskazaniem miejsca w kasie, należy przed rozpoczęciem podróży zgłosić konduktorowi zamiar podróżowania danym pociągiem. Ten jednak może odmówić odprawy podróżnemu, gdy w pojeździe nie ma wolnych miejsc.
Jeśli podróżny nie będzie posiadał biletu ze wskazaniem miejsca, jego przejazd zostanie potraktowany jako bezbiletowy. Wtedy oprócz należności taryfowych uiści opłatę dodatkową za brak ważnego biletu, tj. 650 zł (w przypadku opłaty na miejscu w pociągu kwota ta zostaje obniżona do 130 zł).
Ponadto PKP Intercity przypomina, że od 2014 r. funkcjonuje odprawa podróżnych (obowiązkowa rezerwacja miejsc) podczas przejazdów Express Intercity Premium (EIP).
Dla osobistego komfortu podróży osoby z niepełnosprawnością proszone są o nabywanie biletów oraz zgłaszanie potrzeby asysty (nie później niż 48 godzin) przed rozpoczęciem podróży.
Pełna wersja odpowiedzi PKP Intercity znajduje się w załączeniu.
Centrum Rehabilitacji Instytutu Tyflologicznego PZN\
W załączniku odpowiedz PKP INTERCITY

Pełna treść odpowiedzi w kolejnym poście
Dziękuję wszystkim tym, którzy mnie wspierali i pomagali, wszystkim tym, z którymi miło się gawędziło i spędzało czas. Ostatnie zdarzenia przyspieszyły moją decyzję, odchodzę. Na koniec chciałem pogratulować moderatorom grupy o telefonach, Samodzielność oraz Polskie społeczeństwo działań skutkujących tym, że nie chce się tutaj zaglądać Mają wyłączność na słuszność, user nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli takowy broni swoich racji spuszczają ze smyczy swoją obronną maskotkę. Działania władzy pokazują jedynie, że wspomniana moderacja ma w głębokim poważaniu to co miśli zwykły user bez uprawnień moderatorskich, bo kimże taki user jest.. Brak wyjaśnień, merytorycznych, podpartych choćby regulaminem, to brak szacunku. Jak to nawet namiastka władzy potrafi uderzyć do głowy... Aha, kroplę czary przelał ban otrzymany za to, że napisałem do maskotki moderatorek, że się podlizuje, żałuję jedynie, że nie napisałem kulturalnie, a nie zgodnie z moimi zasadami, że zawsze piszę to co myślę, czyli, że liże dupę.
21.09.2020 20:42

2 z 19: Lowca_Androidow

Odpowiedź-spółki-PKP-Intercity-w sprawie-kupowania-biletów-u-konduktora-w-czasie-pandemii

Warszawa, 17 września 2020 r.

PKP INTERCITY S.A
Biuro Rozwoju Oferty Produktów
02-305 Warszawa
Aleje Jerozolimskie 142A
Pani Elżbieta Oleksiak
Sekretarz Generalna Zarządu Głównego
Polskiego Związku Niewidomych

Szanowna Pani Sekretarz,
W nawiązaniu do wystąpienia mailowego z 25 sierpnia 2020 r. przekazujemy poniższe wyjaśnienie.
PKP Intercity jako przedsiębiorstwo kolejowe w rozumieniu art. 3 pkt 1 Rozporządzenia (WE) 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2007 r. (dalej Rozporządzenie) od 1 lipca 2011 r. zobowiązane jest do stosowania jego przepisów, m.in. art. 19, co czynimy.
Art. 19 Rozporządzenia statuuje obowiązek zapewnienia niedyskryminujących zasad dostępu osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej do korzystania z usług przewozowych w transporcie kolejowym w sposób analogiczny do innych pasażerów.
Zgodnie z tym przepisem nie można odmówić osobie niepełnosprawnej dokonania rezerwacji bądź sprzedaży biletu, pobierać dodatkowych opłat, ani żądać, aby towarzyszyła jej inna osoba, [...] chyba że jest to absolutnie konieczne w celu zapewnienia zgodności z zasadami dostępu [...]".
Stosowne zasady dotyczące korzystania z przewozów pociągami PKP Intercity przez osoby z niepełnosprawnością i osoby o ograniczonej sprawności ruchowej zawarte są w postanowieniach Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP Intercity (RPOIC) oraz w Przejściowych szczególnych warunkach i zasadach odprawy oraz przewozu osób pociągami PKP Intercity w czasie obowiązywania ograniczeń przewozu pasażerów w związku z COVID-19 (Przejściowe warunki). Ustalone ww. przepisami zasady w pełni realizują nałożone zobowiązania wynikające z obowiązującego prawa, a wprowadzenie Przejściowych warunków to właśnie zmiana, o którą Pani pyta. Informacja o wprowadzeniu zmienionych zasad jest również wyróżniona na górze strony, z której cytaty przytacza Pani w swoim mailu.
W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, PKP Intercity musiało ograniczyć zakres świadczonych usług poprzez wprowadzenie limitu liczby osób podróżujących jednocześnie pociągiem. Limit ten wynosi obecnie 100% liczby foteli znajdujących się w pociągu. W związku z powyższym wprowadzono obowiązkową rezerwację miejsc do siedzenia we wszystkich pociągach PKP Intercity, tak by zajętość składów na każdym odcinku przejazdu, była automatycznie kontrolowana przez odpowiednio skonfigurowany system rezerwacyjny. Obowiązek rezerwacji miejsca dotyczy wszystkich podróżnych (bilety sprzedawane są wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia). Jeżeli w danym pociągu nie ma wolnych miejsc na przejazd w relacji wybranej przez podróżnego, to musi on wybrać inny pociąg.
Na przejazd rozpoczynający się od stacji, na której nie ma kasy biletowej lub kasa jest nieczynna, z uwagi na obowiązkową rezerwację miejsc, podróżni nieposiadający dokumentu przewozu wraz z rezerwacją, muszą przed wejściem do pociągu zgłosić konduktorowi zamiar przejazdu tym pociągiem. Konduktor odprawia podróżnych tylko, gdy w pociągu są dostępne miejsca. Obowiązek zgłaszania braku dokumentu przewozu (biletu/rezerwacji) dotyczy wszystkich podróżnych, w tym również osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej i ich opiekunów/przewodników oraz osób, które ukończyły 70 lat. Inaczej mogłoby się okazać, że osoba taka wchodząc do pociągu bez biletu przekroczy dopuszczalny limit miejsc, a tym samym naruszy przepisy ustanowione w związku z epidemią i stworzy zagrożenie dla siebie, innych pasażerów, a także obsługi pociągu.
Na stacjach z czynną kasę biletową nie ma możliwości zakupu biletu lub miejscówki w pociągu – dotyczy to również osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej i ich opiekunów/przewodników. Jeżeli podczas kontroli ujawnimy w pociągu podróżnego bez ważnego dokumentu przewozu, wówczas przejazd taki potraktujemy jako bezbiletowy. Wtedy oprócz należności taryfowych naliczana jest opłata dodatkowa za brak ważnego biletu (650 zł), która ulega obniżeniu do kwoty 130 zł w wypadku uiszczenia tej opłaty na miejscu w pociągu.
W razie odmowy zapłaty na miejscu wystawiane jest wezwanie do zapłaty na pełną kwotę 650 zł plus cena biletu. Ponadto jeśli nie ma możliwości wskazania podróżnemu miejsca do siedzenia w ramach limitu, to z uwagi na naruszenie przepisów prawa ograniczających liczbę pasażerów przewożonych środkami komunikacji publicznej, podróżny musi opuścić pociąg na najbliższej stacji. Zwracamy uwagę, że identyczne, do wprowadzonych 4 czerwca b.r., zasady odprawy podróżnych funkcjonują od 2014 r. przy przejazdach w pociągach Express Intercity Premium (EIP), w których przed rozpoczęciem podróży wymagane jest nabycie biletu wraz z rezerwacją miejsca (zakup u konduktora nie jest możliwy) i dopuszczony jest przejazd maksymalnie tylu osób, ile dostępnych jest foteli.
Podjęte w PKP Intercity działania są także zgodne i zbieżne z Komunikatem Komisji Unii Europejskiej „Wytyczne dotyczące stopniowego przywracania usług transportowych i połączeń-COVID-19" (2020/169/02) III Praktyczne wytyczne dotyczące konkretnych środków służących zapewnieniu bezpiecznego transportu pasażerskiego we wszystkich rodzajach transportu w kontekście pandemii COVID-19 lit. d Transport kolejowy.
Jednocześnie w myśl rozporządzenia (WE)1371/2007 osobom z niepełnosprawnością i osobom o ograniczonej możliwości poruszania się zapewniana jest nieodpłatna pomoc, jeżeli o potrzebie jej udzielenia przewoźnik zostanie poinformowany z przynajmniej 48-godzinnym wyprzedzeniem przed planowanym wyjazdem. Jeżeli podróżny nie powiadomi PKP Intercity o planowanym przejeździe w terminie, o którym mowa wyżej (zgłoszenie wpłynie w krótszym niż 48 godzin terminie), przewoźnik podejmie racjonalne działania dla zapewnienia pomocy w taki sposób, aby osoba z niepełnosprawnością lub osoba o ograniczonej sprawności ruchowej, mogła zrealizować podróż lub przesiąść się do innego pociągu.
W przypadku osób z niepełnosprawnością wzroku nie ma większego problemu z zapewnieniem asysty, jeżeli zostaniemy powiadomieni o przejeździe w terminie krótszym niż 48 godzin i będzie potrzebna pomoc wyłącznie przy wsiadaniu do pociągu, w podróży i podczas wysiadania z pociągu (angażowana jest wówczas wyłącznie obsługa pociągu). Dlatego w przypadku osoby z niepełnosprawnością wzroku wsiadającej na stacji bez kasy biletowej, gdzie zgodnie z Przejściowymi warunkami przy braku biletu konieczne jest zgłoszenie się do konduktora przed wejściem do pociągu, celowe jest wcześniejsze awizowanie takiego przejazdu. W takim przypadku, gdy osoba niewidoma będzie oczekiwała na peronie, to zadaniem drużyny konduktorskiej będzie jej odszukanie i udzielenie stosownej pomocy.
Reasumując rekomendujemy, aby osoby z niepełnosprawnością przede wszystkim nabywały bilety na przejazd przed rozpoczęciem podróży, a w razie konieczności pomocy, przejazd był jednak wcześniej zgłaszany, co umożliwi powiadomienie wszystkich osób biorących udział w zapewnieniu asysty tej osobie, a tym samym zminimalizuje ewentualne niedogodności związane z podróżą.
Mamy świadomość, że wdrożone rozwiązania mogą wymagać zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń, jednak celem nowych regulacji jest zapewnienie zdrowia wszystkich pasażerów i pracowników oraz respektowanie wprowadzonych przepisów prawa.

Łączę wyrazy szacunku
Zastępca dyrektora Biura Rozwoju Oferty i Produktów
Krzysztof Krasowski

Dziękuję wszystkim tym, którzy mnie wspierali i pomagali, wszystkim tym, z którymi miło się gawędziło i spędzało czas. Ostatnie zdarzenia przyspieszyły moją decyzję, odchodzę. Na koniec chciałem pogratulować moderatorom grupy o telefonach, Samodzielność oraz Polskie społeczeństwo działań skutkujących tym, że nie chce się tutaj zaglądać Mają wyłączność na słuszność, user nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli takowy broni swoich racji spuszczają ze smyczy swoją obronną maskotkę. Działania władzy pokazują jedynie, że wspomniana moderacja ma w głębokim poważaniu to co miśli zwykły user bez uprawnień moderatorskich, bo kimże taki user jest.. Brak wyjaśnień, merytorycznych, podpartych choćby regulaminem, to brak szacunku. Jak to nawet namiastka władzy potrafi uderzyć do głowy... Aha, kroplę czary przelał ban otrzymany za to, że napisałem do maskotki moderatorek, że się podlizuje, żałuję jedynie, że nie napisałem kulturalnie, a nie zgodnie z moimi zasadami, że zawsze piszę to co myślę, czyli, że liże dupę.
21.09.2020 20:43

3 z 19: misiek

To jak to jest? Pani z kasy biletowej nie przeniesie choroby, a konduktor już tak?
Po co na świecie są białe koty? Po to, by czarni też mogli mieć pecha.
21.09.2020 23:39

4 z 19: Lowca_Androidow

Nie Łysy, ppani w okienku nie sprzedaż covida, ale konduktora już koronujesz :D
Dziękuję wszystkim tym, którzy mnie wspierali i pomagali, wszystkim tym, z którymi miło się gawędziło i spędzało czas. Ostatnie zdarzenia przyspieszyły moją decyzję, odchodzę. Na koniec chciałem pogratulować moderatorom grupy o telefonach, Samodzielność oraz Polskie społeczeństwo działań skutkujących tym, że nie chce się tutaj zaglądać Mają wyłączność na słuszność, user nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli takowy broni swoich racji spuszczają ze smyczy swoją obronną maskotkę. Działania władzy pokazują jedynie, że wspomniana moderacja ma w głębokim poważaniu to co miśli zwykły user bez uprawnień moderatorskich, bo kimże taki user jest.. Brak wyjaśnień, merytorycznych, podpartych choćby regulaminem, to brak szacunku. Jak to nawet namiastka władzy potrafi uderzyć do głowy... Aha, kroplę czary przelał ban otrzymany za to, że napisałem do maskotki moderatorek, że się podlizuje, żałuję jedynie, że nie napisałem kulturalnie, a nie zgodnie z moimi zasadami, że zawsze piszę to co myślę, czyli, że liże dupę.
22.09.2020 15:10

5 z 19: Lowca_Androidow

Tutaj kolejny absurd, musisz miećbilet, konduktor może odmówić sprzedaży biletu, możesz zostać potraktowany jak pasażer bez biletu i zostanie naliczona dodatkowa opłata i co, podczas wypisywania tejże dodatkowej opłaty ten sam konduktor już sięnie zarazi? Czy może zostanie wezwana specjalna brygada mandatowo egzekucyjna w kombinezonach
Dziękuję wszystkim tym, którzy mnie wspierali i pomagali, wszystkim tym, z którymi miło się gawędziło i spędzało czas. Ostatnie zdarzenia przyspieszyły moją decyzję, odchodzę. Na koniec chciałem pogratulować moderatorom grupy o telefonach, Samodzielność oraz Polskie społeczeństwo działań skutkujących tym, że nie chce się tutaj zaglądać Mają wyłączność na słuszność, user nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli takowy broni swoich racji spuszczają ze smyczy swoją obronną maskotkę. Działania władzy pokazują jedynie, że wspomniana moderacja ma w głębokim poważaniu to co miśli zwykły user bez uprawnień moderatorskich, bo kimże taki user jest.. Brak wyjaśnień, merytorycznych, podpartych choćby regulaminem, to brak szacunku. Jak to nawet namiastka władzy potrafi uderzyć do głowy... Aha, kroplę czary przelał ban otrzymany za to, że napisałem do maskotki moderatorek, że się podlizuje, żałuję jedynie, że nie napisałem kulturalnie, a nie zgodnie z moimi zasadami, że zawsze piszę to co myślę, czyli, że liże dupę.
22.09.2020 15:40

6 z 19: Julitka

Takie rozporządzenie dotyczy tylko grupy PKP, czyli IC, EIC, EC, EIP, no i może TLK.
***Niezależnie od tego, czy zbudujesz swój dom na piasku czy na skale, przyjdzie burza.
22.09.2020 16:05

7 z 19: majkmik1981

Dobrze, że ja jeżdżę sobie spółką regio. :
Oni nigdy nie robią problemów.)


22.09.2020 16:12

8 z 19: Lowca_Androidow

Nie istotne, istotne jest to, że PKP Intercity robi takie problemy i diabliwiedzą czym podyktowane, bo na pewno nie zdrowym rozsądkiem, bezpieczeństwem również nie, bo skoro może wypisać dodatkową opłatę to tak samo może wypisać bilet, tak, że zupełnie nie rozumiem takiego stanowiska.
Dziękuję wszystkim tym, którzy mnie wspierali i pomagali, wszystkim tym, z którymi miło się gawędziło i spędzało czas. Ostatnie zdarzenia przyspieszyły moją decyzję, odchodzę. Na koniec chciałem pogratulować moderatorom grupy o telefonach, Samodzielność oraz Polskie społeczeństwo działań skutkujących tym, że nie chce się tutaj zaglądać Mają wyłączność na słuszność, user nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli takowy broni swoich racji spuszczają ze smyczy swoją obronną maskotkę. Działania władzy pokazują jedynie, że wspomniana moderacja ma w głębokim poważaniu to co miśli zwykły user bez uprawnień moderatorskich, bo kimże taki user jest.. Brak wyjaśnień, merytorycznych, podpartych choćby regulaminem, to brak szacunku. Jak to nawet namiastka władzy potrafi uderzyć do głowy... Aha, kroplę czary przelał ban otrzymany za to, że napisałem do maskotki moderatorek, że się podlizuje, żałuję jedynie, że nie napisałem kulturalnie, a nie zgodnie z moimi zasadami, że zawsze piszę to co myślę, czyli, że liże dupę.
22.09.2020 16:20

9 z 19: misiek

Śmiech na sali.
Po co na świecie są białe koty? Po to, by czarni też mogli mieć pecha.
22.09.2020 16:25

10 z 19: piter9521

Chodzi o to, żeby nie było przeludnienia w pociągu i żeby były zajęte tylko miejsca siedzące.

22.09.2020 17:51

11 z 19: Zuzler

Tlk pewnie też, bo to to samo co IC

22.09.2020 21:26

12 z 19: Zuzler

I prawda, przewozy regionalne i Regio nie robią problemów na całe szczęście.

22.09.2020 21:27

13 z 19: Lowca_Androidow


--Cytat (piter9521):
Chodzi o to, żeby nie było przeludnienia w pociągu i żeby były zajęte tylko miejsca siedzące.

--Koniec cytatu
A jakie to ma znaczenie, że będzie kilka, kilkanacie osób więcejw Pendolino czy expresie skoro wszystkie miejsca są zajęte i w jednym bezprzedzialowym wagonie siedzą ludzie jeden koło drugiego, zresztą w przedziałach również siedzą jeden koło drugiego.
Dziękuję wszystkim tym, którzy mnie wspierali i pomagali, wszystkim tym, z którymi miło się gawędziło i spędzało czas. Ostatnie zdarzenia przyspieszyły moją decyzję, odchodzę. Na koniec chciałem pogratulować moderatorom grupy o telefonach, Samodzielność oraz Polskie społeczeństwo działań skutkujących tym, że nie chce się tutaj zaglądać Mają wyłączność na słuszność, user nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli takowy broni swoich racji spuszczają ze smyczy swoją obronną maskotkę. Działania władzy pokazują jedynie, że wspomniana moderacja ma w głębokim poważaniu to co miśli zwykły user bez uprawnień moderatorskich, bo kimże taki user jest.. Brak wyjaśnień, merytorycznych, podpartych choćby regulaminem, to brak szacunku. Jak to nawet namiastka władzy potrafi uderzyć do głowy... Aha, kroplę czary przelał ban otrzymany za to, że napisałem do maskotki moderatorek, że się podlizuje, żałuję jedynie, że nie napisałem kulturalnie, a nie zgodnie z moimi zasadami, że zawsze piszę to co myślę, czyli, że liże dupę.
22.09.2020 21:55

14 z 19: Zuzler

Głupie to jest to, że potrafi system wylosować miejsca tak, że jeden przedział będzie puściutki, a w drugim ludź na ludziu. Widziałam.

22.09.2020 22:38

15 z 19: Lowca_Androidow

Ja ostatnio jeździłęm Pendolino i za każdym razem był pełny wagon, jechałem nad morze i przezwiększą część drogi było pełno, mało wolnych miejsc, tak że zupełnienie rozumiem działań jakie podjęli, nawet w przypadku zajętych wszystkich miejsc siedzących.
Dziękuję wszystkim tym, którzy mnie wspierali i pomagali, wszystkim tym, z którymi miło się gawędziło i spędzało czas. Ostatnie zdarzenia przyspieszyły moją decyzję, odchodzę. Na koniec chciałem pogratulować moderatorom grupy o telefonach, Samodzielność oraz Polskie społeczeństwo działań skutkujących tym, że nie chce się tutaj zaglądać Mają wyłączność na słuszność, user nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli takowy broni swoich racji spuszczają ze smyczy swoją obronną maskotkę. Działania władzy pokazują jedynie, że wspomniana moderacja ma w głębokim poważaniu to co miśli zwykły user bez uprawnień moderatorskich, bo kimże taki user jest.. Brak wyjaśnień, merytorycznych, podpartych choćby regulaminem, to brak szacunku. Jak to nawet namiastka władzy potrafi uderzyć do głowy... Aha, kroplę czary przelał ban otrzymany za to, że napisałem do maskotki moderatorek, że się podlizuje, żałuję jedynie, że nie napisałem kulturalnie, a nie zgodnie z moimi zasadami, że zawsze piszę to co myślę, czyli, że liże dupę.
22.09.2020 23:09

16 z 19: Zuzler

Szczególnie w przypadku zajętych wszystkich miejsc siedzących, obawiam się. Jak miałą być zajęta połowa, co czasem wychodziło tak, jak wyżej napisałam, czyli jeden przedział powiedzmy 4 osoby na 6 miejsc, a w drugim jedno zajęte, to jeszcze jakoś to od biedy dało się zrozumieć, bo dystans w sumie jakiś tam zachowany. Ale tak...

23.09.2020 00:30

17 z 19: Julitka

Teoretycznie wychodzą z poniekąd słusznego założenia, że jeżeli nawet wszystkie miejsca będą zajęte, ale nikt nie będzie stać, to przynajmniej nie będziecie mieli sytuacji, w której tuż obok Was, trzymając się Waszego siedzenia, stoi sobie ludź i na Was huha, chrząka i kaszle, oczywiście bez maseczki, no bo jakim prawem i porzundkiem. :p
***Niezależnie od tego, czy zbudujesz swój dom na piasku czy na skale, przyjdzie burza.
23.09.2020 13:59

18 z 19: Lowca_Androidow

Jak to jakim prawem, aktualnie jest obowiązek noszenia maseczki więc i w pociągu, poza tym co za różnica czy będzie stał koło mnie po lewej stronie czy siedział po prawej rónież kichając i kaszląc lub przede mną w miejscach ze stoliczkiem, już nie wspomnę o przechodzących do toalety czy wagonu restauracyjnego.
Dziękuję wszystkim tym, którzy mnie wspierali i pomagali, wszystkim tym, z którymi miło się gawędziło i spędzało czas. Ostatnie zdarzenia przyspieszyły moją decyzję, odchodzę. Na koniec chciałem pogratulować moderatorom grupy o telefonach, Samodzielność oraz Polskie społeczeństwo działań skutkujących tym, że nie chce się tutaj zaglądać Mają wyłączność na słuszność, user nie ma prawa mieć innego zdania, a jeśli takowy broni swoich racji spuszczają ze smyczy swoją obronną maskotkę. Działania władzy pokazują jedynie, że wspomniana moderacja ma w głębokim poważaniu to co miśli zwykły user bez uprawnień moderatorskich, bo kimże taki user jest.. Brak wyjaśnień, merytorycznych, podpartych choćby regulaminem, to brak szacunku. Jak to nawet namiastka władzy potrafi uderzyć do głowy... Aha, kroplę czary przelał ban otrzymany za to, że napisałem do maskotki moderatorek, że się podlizuje, żałuję jedynie, że nie napisałem kulturalnie, a nie zgodnie z moimi zasadami, że zawsze piszę to co myślę, czyli, że liże dupę.
23.09.2020 14:41

19 z 19: Julitka

@Łowca To była ironia. :p
***Niezależnie od tego, czy zbudujesz swój dom na piasku czy na skale, przyjdzie burza.
23.09.2020 17:12

Wróć do listy wątków

1 z 1


Nawigacja


Copyright (©) 2014-2024, Dawid Pieper