Zalogowany jako: gość

Forum

Wątek: brogue speak dostępny rogalik

Wróć do listy wątków

1 z 1

1 z 1: mojsior

Jest sobie taki gatunek gier taki jak roguelike inaczej zwany potocznie rogalikiem, w którym to jesteśmy wrzucani na losowo generowaną mapę, gdzie musimy piąć się coraz wyżej usówając stojące na naszej drodze potwory a naszym celem jest dostać się na powierzchnie.
Dzięki losowości często przyjdzie nam zginąć, po to żeby stać się coraz lepszym dzięki przedmiotom które dostajemy.
TDo takich gier zaliczamy hadesa czy slay the spire, jednakże są to współczesne gry tego gatunku a ich pierwowzory takie jak chociaż omiawiany tutaj brogue nie jest już taki prosty.
Brogue wjest klasycznym oldschoolowym przedstawicielem tego gatunku.
Naszym zadaniem jest poprostu znaleść amulet i wydostać się za jego pomocą przez bramę.
Brzmi prosto, uwierzcie mi że nie jest.
Ostrzegam, że gra może wywołać poziom flustracji, więc melisa jest wskazana.
Aby zdobyć amulet musimy przemierzać losowe piętra, usówając potwory, uważając na pułapki, poprostu musimy przetrwać.
W grze potwory są jedynie natarczywymi przeszkodami, z ich zabijania nie dostajemy żadnych łupów, jedynie czasem musimy je usówać w celu dojścia do drzwi jeśli się inaczej nie da.
Oczywiście w grze gniniemy, jak to w takim gatunku bywa, ale tutaj nie dostajemy od gry kompletnie nic, musimy sami się nauczyć na własnych błędach, bo gra potrafi mocno za to ukarać.
W grze oprócz zabijania wrogów możemy zdobywać następujące przedmioty.
Mikstury

W zasadzie graczu drogi, te flaszeczki mają swoje kolory i wielkości, więc dowiemy się jedynie, że znaleźliśmy dużą niebieską miksturę, sam szczegółowy opis powie nam tyle samo.
Co za tym idzie gracz, który łyknie miksture pozna jej skutki zaraz po sporzyciu, a jakie to mogą być skutki.
Możemy zostać wyleczeni, możemy płonąć co parę tur i słuchać jak nasza postać zwija się w konwulsjach.
Możemy zatruć się gazem, którego nie da się usunąć, więc śmierć nas nie uniknie.
Możemy wypić coś, co sprawi że będziemy mieć wizje, po których będziemy widzieli potworych, które nie istnieją, a co za tym idzie, możemy sami siebie w ten sposób zabić, jeśli nie odpoczniemy nieco.
Możemy zdobyć miksture, która pozwoli nam lewitować przez pare sekund, albo może nam dodać siłę, która jest potrzebna do używania broni.
Oprócz mikstur zdobywamy zwoje dobre, albo takie które zawierają klontwe.
Możemy zdobywać przedmioty, które pozwalają nam identyfikować nieznane przedmioty.
Ważne jest że jeżeli wypijemy jakąś miksture albo wypróbujemy jakiś nieznany nam przedmiot, po następnym zebraniu nasza postać już będzie rozpoznawać, co to jest, aż do śmierci, po której wszystko się zeruje rzecz jasna.
Bronie rzecz jasna też zdobywamy, ale i one mogą mieć różne klontwy, na przykład nie będziemy jej mogli po założeniu zdjąć.
Aby używać danej broni, musimy mieć odpowiednią ilość siły.
Jeżeli ubierzemy taką broń, będziemy chybiać przeciwników, albo zadawać im bardzo małe obrażenia.
Dodatkowo jesteśmy wyposarzeni w broń do rzucania, która jest bardzo słaba, ale może nas czasem wyratować z niejednej opresji.
Na mapach natrafimy na różne niebezpieczeństwa, na które musimy uważać.
Są to pułapki wszelakie, które mogą zatruwać gazem, podpalać i wiele innych.
Dlatego warto sprawdzać gdzie postawić stope i dwa razy się zastanowić czy ścieżka którą obierzemy nie skończy się dla nas źle.
Brogue jest grą, która w swej oryginalnej wersji nie zawiera żadnego dźwięku, jest grą o pikselowej grafice i tekście.
Jednak ktoś kiedyś postanowił zrobić modyfikacje o nazwie brogue speak, do której dodał syntezator espeak, audio i muzykę, która dynamicznie potrafi się zmieniać w zależności, czy walczymy czy oddalamy się od pola walki.
Wszystko ładnie jest oznajmiane, więc możemy sobie sprawdzać co jest w około nas.
Niestety gra jest po angielsku i może używać tylko angielskiego espeaka, można mu zmienić głośność i tempo mowy, ale nie jestem pewien czy można zmienić inne parametry.
Brogue speak zawiera również tryb auto exploracji, który chyba też jest w oryginalnej wersji gry.
Nie cieszcie się jednak za bardzo, bo owszem ten tryb exploruje za nas mape kiedy klawisz jest przytrzymany, ale ten tryb nie omija pułapkę, po prostu co napotka tam wejdzie, więc z tego trybu należy używać z głową.
Sama gra posiada bardzo dobrze napisany manual więc nie będę opisywał klawiszy, bo sam bardzo dawno w to nie grałem, a jedynie sobie o tym projekcie przypomniałem.
Jedynie co nie jest oczywiste to jak zabijać potwory.
Aby zabić potwora z bliska należy poprostu wejść na jego pole, zaś aby rzucić w niego czymś, to tabem go wybieramy i używamy przedmiotu odpowiedniego
Projekt choć nierozwijany, a w zasadzie skończony uznałem za ciekawy, bo uważam że warto klasyki ograć, a brogue jest takim klasykiem, który kiedyś był bardzo popularny.
Gra jest w pełni darmowa i możliwa do pobrania z tąd

https://sourceforge.net/projects/brogueaudio/files/latest/download

21.05.2024 18:09

Wróć do listy wątków

1 z 1


Nawigacja


Copyright (©) 2014-2024, Dawid Pieper