Zalogowany jako: gość

Forum

Wątek: Pvp dla niewidomych

Wróć do listy wątków

1 z 1

1 z 8: kacper

Hejka. Lubicie, znacie, grywacie w jakieś pvp? Jeżeli tak, to czy próbowaliście pvp które jest w swampie. Grałem w rtr, redspot, trochę w undead assaut czy jakoś tak, no i tylko swamp wydał misię grą, w której naprawdę jako niewidomy możesz kontrolować sytuację i rozegrać strzelaninę taktycznie i strategicznie. Moją uwagę wzróciło to, że w swamp możesz dokładnie sprawdzać gdzie przeciwnik jest, ile kroków od ciebie i w jakim kierunku, oraz, kiedy już poznasz mapę sprawdzając radar wiesz, czy przeciwnik jest za ścianą, fajnie pomaga ci w tym okluzja i jak się ustawić żeby być na linii strzału i w dowolnym momencie uskoczyć. W rtr na przykład, nie sprawdzasz nic, poprostu słuchasz kroków gracza i radar zaczyna klikać kiedy masz już gościa na muszce, czyli jakby gra robi za ciebie całą robotę a ty po omacku obracasz sięi to radar ci mówi kiedy możesz strzelać, nie kontrolujesz sytuacji. Mimo to spora część graczy wybiera gry gdzie są zastosowane rozwiązania takie jak w rtr, co moim zdaniem dość mocno upośledza grywalność. Jakie jest wasze zdanie, co o tym myślicie? czy jeszcze jakaś strzelanka waszym zdaniem daje możliwości kontroli i wymusza orjętacje na mapie? Fakt, rtr jakoś długo nie aktulizowałem, do redspota czy undead assaut też dawno nie zaglądałem, nie wiem czy te projekty jeszcze istnieją, ale napewno graliście i wiecie o co mi chodzi.

12.02.2023 08:23

2 z 8: nuno69

Zgadzam się z tobą Kacper. Niestety FPSy to gatunek ktory nigdy nie będzie dawał niewidomemu pełnej kontroli nad sytuacją. W Swampie jest to rozwiązane i tak dobrze
- "Intelligence and wisdom is like jam. The less you have, the harder you're trying to spread it arround." - French proverb
12.02.2023 08:28

3 z 8: balteam

W swampie nie było źle, w rtr mi się podobało, rtr i tak by można ulepszyć.
Najbardziej mnie irytowały gry, gdzie radaru praktycznie nie było i trzeba było milion razy wciskać np. t żeby słyszeć dźwięk.
W rtr jakieś 3d by mogło zrobić robotę, mapy, na których same dźwięki by sugerowały gdzie się jest, bo tak to dużo ludzi chodziło na pałę.
Zapraszam osoby posiadające piesy, lub chcące je posiadać, do dołączenia do grupy o psach przewodnikach.
12.02.2023 11:50

4 z 8: nuno69

JPrzede wszystkim FPSy dla niewidomych musiałby być rozgrywane odpowiednio wolniej, słuch nie jest w stanie reagować tak szybko jak wzrok
- "Intelligence and wisdom is like jam. The less you have, the harder you're trying to spread it arround." - French proverb
13.02.2023 12:40

5 z 8: mojsior

otóż to, chociaż ja widze inny problem.
W grach tego typu dla widzących często dróżyny formują tak zwane szyki bojowe, więc jeżeli jest pokilkanaście dróżyn i kilka set graczy, to osoby widzące widzą siebie na wzajem i w przypadku wielkiego huku wiedzą kto jest kim, kogo osłaniać a kogo bić.
W naszym przypadku to był by jeden wielki rozpierdol, że człowiek pogubił by się nie wiedząc, kto do kogo strzela, kto jest kim.
Wiec generalnie każdy se bije każdego i to wszystko.
To niestety jest duży problem w fpsach.
Rtr miał dużo niewykorzystanych rzeczy, które kevin porzucił pewnie z takiego problemu o jakim mówiłem.
Swamp o tyle jest lepszy, bo tam za zwyczaj walimy w zombiaki a nie w siebie na wzajem, więc jest to o tyle łatwiej.
Te spawny zombiaków też na tych taktycznych arenach są w miarę przyzwoite więc można się łatwo rozeznać gdzie kto jest i czego kto broni.


14.02.2023 18:18

6 z 8: balteam

Po prostu walki powinny być maks po 10 osób, np. last man standing i td.
Ewentualnie duża mapa na dużą liczbę ludzi.
Zapraszam osoby posiadające piesy, lub chcące je posiadać, do dołączenia do grupy o psach przewodnikach.
14.02.2023 22:50

7 z 8: martinus

Grałem w demo i zgodzę się z tym co napisałeś @mojsior.
May the force be with you!
15.02.2023 16:37

8 z 8: kacper

Akurat w swampie było tak, że odpowiednia komenda i radar mówi, go east 1 tile albo go south 2 tiles, plus stereo no i jak maiłeś wprawę to wiedziałeś do kogo strzelasz i kto gdzie jest, miałeś możliwość zciszania lub wyłączania dźwięków w celu poprawy nawigacji oczywiście czasami kosztem grywalności, ale jak do tąd to aprone zrobił coś co daje hyba najlepsze możliwości pvp dla nas. Można dyskutować o bugach, dźwiękach, niedociągnięciach ale chodzi mi o sam system. Ja na przykład byłem w stanie z niektórymi widzącymi nawet grać, ale fakt, zwykle sprawny widziak raczej wygra.

16.02.2023 18:22

Wróć do listy wątków

1 z 1


Nawigacja


Copyright (©) 2014-2024, Dawid Pieper