Zalogowany jako: gość

Forum

Wątek: Dobre praktyki na forum tekstowym

Wróć do listy wątków

1 z 1

1 z 1: zvonimirek222

Poniżej zamieszczamy dobre praktyki na forum tekstowym, mające nam wszystkim ułatwić i uprzyjemnić dyskusję. O ich przestrzeganiu prosimy pamiętać w czasie aktywności na forach. Jeśli taka forma nie odniesie rezultatu, niektóre punkty mogą stać się częścią regulaminu.
1. Nie utrudniaj odsłuchiwania wątków. Jeśli odnosisz się do ostatniego wpisu przed Twoim, lub ostatniego wpisu danej osoby, wymień jej nick i unikaj cytowania wpisów. Czytanie tego samego wpisu kilka razy nie należy do najprzyjemniejszych.
2. Zastanów się przed opublikowaniem wpisu nad jego treścią i formą, unikaj pisania kilku wpisów z rzędu i w przypadku edycji zmieniającej sens wypowiedzi, zaznacz to nad postem dla osób, które zdążyły już przeczytać wpis oryginalny.
3. Aby wyrazić zgodę lub aprobatę dla wpisu użytkownika, wystarczy że go polubisz, jest to praktyczniejsze, niż publikowanie osobnego wpisu.
4. Postaraj się unikać cytowania postów, gdy nie jest to konieczne, ponieważ utrudnia to odsłuchiwanie wątków. Zamiast tego posługuj się formą @nazwa-użytkownika.
5. Prosimy, nie pisz postów bez stosowania żadnej interpunkcji i staraj się używać poprawnej pisowni. Pomijając już kwestię niepoprawności językowej, brak interpunkcji utrudnia prawidłowe zrozumienie tekstu i jest bardzo męczący przy czytaniu syntezą mowy.
6. Podając odnośniki do treści znajdujących się w zewnętrznych serwisach np. linki do nagrań na YouTube, postaraj się zrobić krótki opis identyfikujący zawartość do której link prowadzi (zwłaszcza, gdy nie wynika to z kontekstu dyskusji), żeby można się było zorientować co to jest za treść, bez konieczności przechodzenia do niej.
7. Zgłaszając wpis niezgodny z regulaminem napisz, w jakich aspektach jest on niezgodny z regulaminem, ponieważ może to znacznie przyspieszyć reakcję.
Student studentowi wszystko
26.05.2021 00:29

Wróć do listy wątków

1 z 1


Nawigacja


Copyright (©) 2014-2024, Dawid Pieper