Wątek: Poglądowa wersja regulaminu PSE
Wróć do listy wątków1 z 1
1 z 1: Paulinux
Dzień dobry,
Przedpremierowo oddaję w Wasze ręce regulamin, który zacznie obowiązywać od 05.08. Lista zmian została umieszczona w raporcie. Na wypadek wątpliwości lub pytań zostawiam wątek otwarty. Konstruktywna opinia również mile widziana.
I. Definicje
1.1. Definicje wszystkich nieujętych w niniejszej sekcji pojęć wymienione są w regulaminie globalnym portalu, obowiązującym wszystkich jego użytkowników bez względu na ich narodowość lub przynależność etniczną/kulturową, dostępnym w menu pomoc>regulamin portalu. Regulamin globalny jest dokumentem nadrzędnym nad niniejszym.
1.2. Jednostką Zarządczą na Polskę jest moderacja grupy "Polska Społeczność Eltena" (dalej PSE), której kierownikiem jest Paulina Gajoch, znana na portalu jako "Paulinux".
1.3. "Uchybieniem" nazywa się świadome złamanie postanowień niniejszego regulaminu lub regulaminu globalnego Portalu przez użytkownika.
1.4. Rażącym uchybieniem nazywa się wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników, które wymagają natychmiastowej interwencji moderacji grupy: zakrojone są na szeroką skalę, celowo ponawiane itp.
1.5. Ostrzeżeniem jest wiadomość prywatna skierowana przez moderację grupy do użytkownika w wyniku uchybienia, zawierająca opis sytuacji i uzasadnienie wysłania ostrzeżenia.
1.6. "Banem lokalnym" nazywa się zbanowanie użytkownika w grupie, której dotyczy popełnione przez niego Uchybienie. Ban lokalny rozszerzony obejmuje zbanowanie użytkownika w grupie PSE oraz wszystkich grupach potomnych, w tym podległych. Może on być stosowany w przypadkach rażących uchybień.
1.7. "Grupy podległe" to wszystkie grupy rekomendowane prócz PSE prowadzone w języku polskim.
1.8. Grupy potomne to takie grupy, które ustanowią PSE grupą macierzystą. Dzięki temu użytkownicy ukarani banem lokalnym rozszerzonym nie będą również mogli wypowiadać się w tych grupach. Funkcja dostępna w wersjach beta klienta.
1.9. Lista zadań to pełna i zawsze aktualna lista obowiązków z przydziałem do konkretnych moderatorów, która znajduje się w wątku "Lista zadań z podziałem na członków moderacji Polskiej Społeczności Eltena" na forum "Kontakt z moderacją".
II. Postanowienia ogólne
2.1. W wypadku wykrycia uchybienia na forum, użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
2.2. Po dwóch ostrzeżeniach, w przypadku gdy użytkownik nie zaniecha swoich działań stojących w niezgodności z regulaminem, zostaje zbanowany banem lokalnym lub globalnym, zależnie od skali prowadzonej działalności:
A. W pierwszym przypadku nie przekraczającym okresu dwóch tygodni,
B. W drugim i kolejnych przypadkach nie przekraczającym okresu jednego roku.
2.3. W wyniku Rażącego Uchybienia, użytkownik może zostać zbanowany - globalnie lub lokalnie - ze skutkiem natychmiastowym na dowolny zakres czasu.
2.4. W wypadku tematów wiążących się z licznymi uchybieniami, moderacja może nałożyć ostrzeżenie na wątek.
W tak oznaczonych wątkach obowiązuje jedno ostrzeżenie dla osób, które wcześniej nie popełniły uchybienia oraz ban dla osób, które wcześniej były ostrzegane lub banowane.
2.5. O wszystkich zmianach w wątkah moderacja PSE informuje w wątku o tytule "Zmiany w wątkach" umieszczonym na forum "Kontakt z moderacją" grupy PSE.
III. Uchybienia
3.1. Za uchybienie uważa się, między innymi:
A. Notoryczne stosowanie wulgaryzmów w wątkach, które nie są oznaczone jako [18 plus],
B. Personalne obrażanie innych użytkowników w sposób pośredni lub bezpośredni, a także obrażanie kultur, religii, mniejszości narodowych lub etnicznych,
C. Celowe ignorowanie próśb moderacji,
D. Umieszczanie wpisów beztreściwych, spamerskich,
E. Umieszczanie materiałów objętych prawami autorskimi, prawami do dystrybucji albo prawami pokrewnymi stron trzecich bez zgody tych stron.
F. Umieszczanie więcej niż dwóch wpisów z rzędu na forum głosowym oraz omijanie limitu dwóch minut na wypowiedź, poza uzasadnionymi przypadkami, na przykład prezentacji problemu lub przekazywania ogłoszeń.
G. Zgłaszanie kilku wpisów sąsiadujących w jednym wątku w krótkim zakresie czasu.
H. Wielokrotne zgłaszanie wpisów niełamiących regulaminu.
3.2. Za rażące uchybienie uważa się:
A. Wszystkie działalności związane z uchybieniem podejmowane na szerszą skalę.
B. Świadome popełnianie uchybień w wielu wątkach jednocześnie,
C. Świadome mnożenie treści wulgarnych, spamerskich lub obraźliwych.
D. Świadome ponawianie tego samego działania pomimo ostrzeżenia lub bana nałożonego przez moderację.
3.3. Zakładanie kolejnych kont celem uniknięcia konsekwencji uchybień wiązać się będzie z natychmiastowym globalnym zbanowaniem wszystkich kont niezależnie od dotychczas nałożonych kar, za porozumieniem z Radą Starszych.
3.4. W przypadku niezgody co do uznania danej przewiny za uchybienie, należy w pierwszej kolejności skontaktować się z moderatorem opiniującym daną sprawę zgodnie z zapisem na liście zadań, w dalszej kolejności z kierownikiem jednostki zarządczej na Polskę.
3.5. Moderacja zastrzega sobie prawo do stosowania niższych kar, niż jest to przewidziane w regulaminie, ponieważ każdy przypadek oceniany jest indywidualnie
IV. Kontakt z moderacją
4.1. Z moderacją można się kontaktować na trzy sposoby, w zależności od celu kontaktu:
A. W wypadku pomysłu lub propozycji zmiany należy stworzyć wątek na forum "Kontakt z moderacją".
B. W wypadku uwagi, skargi na użytkownika czy ogólnego zażalenia dotyczącego działań moderacji należy skontaktować się prywatnie z moderatorem, który jest najodpowiedniejszy w danej sytuacji zgodnie z zapisami na liście zadań.
C. W wypadku chęci zgłoszenia konkretnego wpisu należy użyć dedykowanej funkcji "Zgłoś ten wpis".
4.2. Moderacja zobowiązuje się odnieść do wszystkich zgłoszeń w ciągu 48 godzin od ich zamieszczenia (z wyjątkiem dni wolnych), ale należy mieć na względzie, że realizacja lub podjęcie decyzji co do danej sprawy może zająć znacznie więcej czasu.
4.3. W wypadku powstania kwestii spornych i niewypracowania porozumienia, sprawę należy przedłożyć Radzie Starszych. Decyzje Rady Starszych są ostateczne.
4.4. Lista moderatorów odpowiadających za poszczególne fora jest ujęta na liście zadań oraz w opisie poszczególnych forów.
4.5. Wszystkie informacje o nakładanych na użytkownika banach podawane są do publicznej wiadomości w wątku "Publiczny indeks banów" znajdującym się na forum "Kontakt z moderacją" grupy PSE.
V. Zebrania moderacji i decyzje o zmianach
5.1. Informacje o decyzjach uchwalanych podczas zebrań moderacji są umieszczane w formie raportów na forum "Kontakt z moderacją" grupy PSE.
5.2. W wypadku chęci uzyskania opinii od użytkowników, moderacja tworzy wątek informujący o danej sprawie i jej konsekwencjach, przyjmując wszelkie pytania i uwagi. Po upływie tygodnia tworzona jest ankieta, w której użytkownicy głosować mogą przez następny tydzień.
Wyniki ankiety mają charakter opiniotwórczy i nie są wiążące dla moderacji.
VI. Dodatkowe zasady dotyczące forum
6.1. Wątki zawierające treści przeznaczone dla osób pełnoletnich powinny być przez ich autorów oznaczane poprzez ustawienie tagu "Odpowiednie dla" na wartość "18plus". Moderacja zastrzega sobie prawo do zmiany ich nazwy w wypadku wykrycia takich treści.
6.2. Wpisy zamieszczane jeden po drugim w krótkim odstępie czasu przez tego samego użytkownika, kontynuujące tę samą myśl, będą łączone bez informowania o tym.
6.3. Moderacja zastrzega sobie prawo do ustalania odrębnych zasad dla konkretnych wątków i forów. W takiej sytuacji moderator zobowiązany jest do poinformowania o tym w osobnym wątku na forum lub wpisie w wątku.
6.4. Umieszczanie materiałów objętych prawami autorskimi, prawami do dystrybucji albo prawami pokrewnymi stron trzecich bez zgody tych stron rozumie się przez:
A. W grupie Polska Społeczność Eltena: dodawanie załączników, podawanie konkretnych odnośników oraz podawanie nazw serwisów, na łamach których można znaleźć takie treści, a także wszelkie inne formy, jakie przewiduje prawo.
B. W grupach podległych, wszelkie formy umieszczania takich materiałów, jakie przewiduje prawo i wewnętrzny regulamin grupy.
6.5. W celu łatwiejszego przeszukiwania forum preferuje się wątki specyficzne dla danego zagadnienia.
VII. Kontakt moderacji z użytkownikami
7.1. Poza opisanymi typami wątków, moderacja zastrzega sobie prawo do tworzenia przypiętych wątków z różnorakimi ogłoszeniami administracyjnymi na forum "Kontakt z moderacją".
7.2. W wypadku spraw nagłych, ważnych bądź według moderacji ciekawych dla społeczności, publikowane będą wiadomości dnia.
W celu zgłoszenia propozycji wiadomości dnia, należy kontaktować się z moderatorem odpowiedzialnym za Odpowiadanie na apele i pomysły użytkowników w porozumieniu z zespołem, zgodnie z zapisem na liście zadań.
VIII. Komunikacja moderacji PSE z moderacją grup podległych
8.1. Główną metodą komunikacji pomiędzy moderacją PSE i moderacją grup podległych jest dedykowana konwersacja grupowa.
8.2. Każdy administrator jest zobowiązany do odczytywania wiadomości wymienianych w grupie oraz stosowania się do postanowień moderacji PSE, lub wyznaczenia przedstawiciela z uprawnieniami moderacyjnymi, który będzie za to odpowiedzialny.
8.3. W sytuacji wprowadzenia ważnych narzędzi moderacyjnych do gałęzi beta klienta, moderacja PSE może nałożyć obowiązek posiadania wersji instalacyjnej lub przenośnej, zgodnie z uznaniem administratora bądź przedstawiciela, jeśli wersje z gałęzi beta są publiczne. W takim wypadku zarządzenie to będzie rozesłane za pomocą konwersacji grupowej.
8.4. W celu zaoferowania wątku z grupy podległej grupie PSE, należy użyć dedykowanej funkcji "Zaoferuj ten wątek innej grupie". W ten sam sposób moderacja PSE będzie oferowała wątki grupom podległym.
8.5. Moderacja grupy PSE będzie ingerowała w struktury grup podległych jedynie w następujących przypadkach:
A. Banowanie kont oraz usuwanie wpisów i wątków uznanych za rażące uchybienie,
B. Prośba o interwencję w danej sprawie lub przejęcie obowiązków na określony czas wystosowana przez administratora lub przedstawiciela grupy, najlepiej poprzes wiadomość prywatną wysłaną do osoby odpowiedzialnej za utrzymywanie współpracy i korespondencji z administratorami grup rekomendowanych, zgodnie z zapisem na liście zadań.
IX. Wymagania dotyczące grup podległych
9.1. Każda grupa podległa ma następujące obowiązki:
A. Przedstawienie regulaminu zgodnego z regulaminem PSE poprzez umieszczenie go w dedykowanym polu.
B. Informowanie o zmianach w strukturze grupy w sposób wybrany przez jej moderację,
C. Włączenie uprawnienia do zgłaszania wpisów,
D. Ustanowienie limitu długości wpisów głosowych na maksymalnie 5 minut, zgodnie z uznaniem moderacji grupy. W celu ustawienia niestandardowego limitu, należy skontaktować się z moderacją PSE oraz uzasadnić taką potrzebę.
X. Postanowienia Końcowe
10.1. Niniejszy dokument, obowiązujący od dnia 12.02.2021, każdy użytkownik Eltena poczuwający się do przynależności do polskiej społeczności portalu, udzielający się na łamach jej forów lub obierający ją za swoją społeczność macierzystą pomimo innego kraju pochodzenia/przebywania, akceptuje oraz zobowiązany jest do jego przestrzegania.
10.2. Moderacja PSE zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. W przypadku dokonania takiej zmiany, członkowie PSE zostaną o niej poinformowani z wyprzedzeniem 7 dni.
10.3. Wszystkie nieujęte w tym regulaminie kwestie będą rozpatrywane zgodnie z uznaniem moderacji PSE.
Odpaliłam mikrobloga o sztucznej inteligencji na Telegramie! zapraszam na t.me/sztucznieinteligentna
05.02.2021 07:34