Blog: U Nunonicznego - Elten Network

Zalogowany jako: gość

U Nunonicznego

Blog użytkownika: nuno69
Wróć do listy blogówKategorie

Cokolwiek warte, czyli artykuły i recenzje

1 z 1

Budujemy coś pożytecznego! Czyli kiedy słońce wschodzi i zachodzi

Komentarze: 11
Link do kodu:
https://yadi.sk/d/cmdgbSP_KZVLXw
Kocham programowanie bardziej niż większość ludzi razem wziętych.
A C# jeszcze bardziej...

C#: komunikacja z API
Czym jest API?
Wygląda na to, że praktycznie każda dzisiejsza usługa w internecie posiada jakieś swoje API. API służy do tego, aby zewnętrzni programiści mogli komunikować się z daną usługą i pobierać z niej dane. Na przykład: Elten korzysta z API serwisu Youtube aby pobrać listę wyników wyszukiwania, czy też korzysta z API serwisu Yandex, aby tłumaczyć dla was teksty. Windows 10 korzysta z API serwisu Open Weather aby dostarczać wam pogodę, a nasze telefony z Androidem korzystają z API Google aby działał asystent głosowy.
...
2019-08-30 17:01:59

Kurs CSharp Vol. 6: Funkcje CZ. 1

Komentarze: 6
O to kolejna część mojego kursu programowania w języku CSharp. Funkcje to temat który jest dla mnie bardzo trudny do wyjaśnienia, więc bardziej niż zwykle proszę o kontakt w razie jakichkolwiek wątpliwości. Zapraszam do czytania.

Czym jest funkcja? Funkcja, tak samo jak i zmienna jest kontenerem. Jednak w przeciwieństwie do powyższej może, a nawet zgodnie ze swoim przeznaczeniem powinna zawierać w sobie instrukcje.
Po co wykorzystujemy funkcje? Wyobraźmy sobie sytuację gdzie mamy już bardzo skomplikowany program, dajmy na to kompletną grę RPG gdzie wiele operacji, takich jak generowanie menu, ekwipunku i lokacji przebiega podobnie, a jedyne co je od siebie odróżnia to dane, na których operują. Gdyby nie funkcje musielibyśmy pisać dla każdego wystąpienia takiego wypadku kod od zera, tak jak pokazano na poniższym przykładzie.
...
2019-01-13 21:37:01

Kurs CSharp Vol. 5: Wejście i wyjście

Komentarze: 0
Czymże byłby program bez możliwości interakcji z użytkownikiem? Już na początku rozwoju maszyn liczących, a dalej komputerów była możliwość prymitywnego przekazu i odczytu danych. Wraz z rozwojem technologii sposoby przekazywania danych też ulegały zmianom. Najpierw taśmy perforowane, potem konsola a teraz interfejsy graficzne. My zajmiemy się interfejsem konsolowym, wszak kurs ten dotyczy implementacji gry tekstowej. No więc do dzieła!
Otwieramy utworzony w trzeciej części projekt Visual Studio. Zalecam usunąć cały przykładowy kod. Pierwsze kilka programów należy pisać samemu od zera, ułatwi to poznanie składni języka. A więc przypomnę podstawowy szablon:
using System;
...
2019-01-11 13:05:27

Kurs CSharp Vol. 4: typy danych

Komentarze: 2
Na wstępie chciałbym powiedzieć, że teraz będzie to tak, że "Kurs C#" będzie się odnosił do rzeczy prostych, a dla tych bardziej zaawansowanych będzie seria "Implementacja Gry Tekstowej" z czego jedno uzupełnia się z drugim, co za tym idzie zalecam jednak czytać obydwie serie.

Kluczowym elementem każdego istniejącego języka programowania jest możliwość przechowywania danych: wyniki działania programu, dane wpisane przez użytkownika i inne.
Najbardziej podstawowym kontenerem dla danych jest zmienna.
Czym jest zmienna?
Zmienna, ang: variable to kontener na dane, a mówiąc mniej abstrakcyjnie, obszar pamięci wydzielony na potrzeby danej, którą chcemy przechować.
Ale żeby nie było tak prosto, jest wiele typów zmiennych. Możecie być ciekawi, dlaczego jest tak, a nie inaczej.
...
2019-01-10 17:09:12

Implementacja gry tekstowej Vol. 3: Przygotowania v2, czyli uczymy się o podstawowych elementach

Komentarze: 1
Z moją regularnością jest jak jest, ale czytacie już trzeci odcinek. Radzę wam czytać go po woli, bo cholera wie kiedy i czy wogóle będą następne części.

OK, no więc pora już zacząć!
Najpierw musimy otworzyć środowisko programistyczne Visual Studio, na obecną chwilę jest to wersja 2017 15.9.5 i utworzyć nowy projekt (ctrl shift N)
Wybieramy "Visual C" i aplikację konsoli dla systemu Windows.
Nazywamy jakoś nasz projekt, może być "gra", "test" czy "kot z ogonem". Koncept jest taki że z programistycznego punktu widzenia, nazwa projektu nie ma znaczenia (na razie).
Klikamy OK i czekamy aż Visual Studio wyrenderuje dla nas podstawowy szablon.
Po ukończeniu tej operacji wylądujemy w edytorze kodu. Działa on na podobnej zasadzie jak każdy inny edytor tekstu, z jakim mieliście do czynienia, po za jedną, drobną różnicą: NVDA będzie czytał nam numer linii, w której obecnie się znajdujemy. Na pierwszy rzut ucha może się to wydać irytujące, ale wprost proporcjonalnie do poziomu zaawansowania w języku C#, będzie się zwiększała wasza miłość do owej funkcji.
...
2019-01-10 11:28:04

Implementacja gry tekstowej Vol. 2: Czego będziemy potrzebować?

Komentarze: 5
Witam po długiej przerwie. Dziś już właściwie przygotujemy się do implementacji naszego projektu. Na wstępie potrzebuję od was, czytelników kilku informacji które pozwolą mi pokierować designingiem tak, aby ta gra była dla was jakkolwiek przydatna, fajna lub w inny sposób użyteczna.
1. Tematyka: fantasy? Sci-Fi? Coś jeszcze innego?
2. Systemy: jak wyobrażacie sobie działanie mechanik? Chodzenie, walkę, umiejętności?
3. Czy do gry tekstowej dodajemy dźwięki?
4. Piszemy fabułę, czy robimy zwykły hack and slash?
OK, tyle pytań na teraz. Przejdźmy zatem do właściwego wpisu.
Jak wiecie, grę pisać będę w języku C#, co za tym idzie będziemy potrzebowali Visual Studio, w wersji 2017 community.
...
2018-12-07 20:08:30

Implementacja gry tekstowej Vol. 1: założenia podstawowe

Komentarze: 3
Jeżeli kiedykolwiek pisaliście choć najmniejszy w życiu program najpierw trzebabyło go zaplanować.
Jakich instrukcji użyję? Jak zaimplementuję porządane funkcje? Jak ponazywam zmienne, klasy, funkcje, obiekty?
Takie pytania powinniście sobie zadać. zanim usiądziecie do IDE i zaczniecie pisać.
W moim przypadku plan wygląda tak.
*Stworzyć proste menu tekstowe. Użyję do tego:
Przestrzeń nazw: System
Klasa: Console
Metody: ReadLine, WriteLine
*Stworzę dwie zmienne. Input i InputInt
Do zamiany wejścia z typu "string" na typ "int" użyję funkcji int.Parse.
*Stworzę parser dla komend.
Pętla "while" i instrukcja "switch" wystarczą.
Wszystkie komendy będę konwertował do wielkich liter przy pomocy metody "ToUpper"
...
2018-11-22 09:32:34

Będziemy implementować grę tekstową!

Komentarze: 5
Witajcie!
...
2018-11-21 13:48:52

1 z 1



Nawigacja


Copyright (©) 2014-2019, Dawid Pieper